close

C2seaPLUAAERU1n.jpg

電影接觸未來台詞 :

Kitz:Wait a minute, let me get this straight.
You admit that you have absolutely no physical evidence to back up your story.

Ellie:Yes.

Kitz:You admit that you very well may have hallucinated this whole thing.

Ellie:Yes.

Kitz:You admit that if you were in our position, you would respond with exactly the same degree of incredulity and skepticism.

Ellie:Yes.

Kitz:Then why don’t you simply withdraw your testimony and concede that this journey to the center of the galaxy in fact never took place?

Ellie:Because I can’t. I had an experience. I can’t prove it. I can’t even explain it, but everything that I know as a human being, everything that I am tells me that it was real. I was given something wonderful, something that changed me forever. A vision of the universe that tells us, undeniably, how tiny and insignificant, and how rare and precious we all are. A vision that tells us that we belong to something that is greater than ourselves, that we are not–that none of us–are alone. I wish I could share that. I wish that everyone, if even for one moment, could feel that awe and humility, and hope, but… that continues to be my wish.

凱茲:請等一下,讓我把事情搞清楚。
妳承認妳沒有任何物理的證據來支持妳的故事。

伊莉:是的。

凱茲:妳承認整件事情可能只是妳的幻覺。

伊莉:是的。

凱茲:妳承認如果妳站在我們的位置,妳會抱持和我們完全一樣的懷疑。

伊莉:是的。

凱茲:

那麼妳為什麼不直接撤回妳的證詞,然後同意妳到銀河中心這件事並沒發生過?

伊莉:

因為我做不到。我有一個經歷,我不能證明它,我甚至不能解釋它。但是身為一個人,我所體驗到的每一件事都告訴我它是真的。我有一個美好的經驗,它徹底地改變了我。我們是如此的渺小而不顯眼卻又如此的稀有而珍貴。我們是屬於一個更大的群體,所以我們並不孤獨。我希望我能分享這一切。我希望每一個人,那怕只是片刻,可以體驗到這種恭敬、謙卑又充滿希望的……但是這依然只是我的希望。

我做不到

就像我不能忘記你

就算你把它當成了是一場夢

它是我親身體會的事

但它永遠都在

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    love5318c 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()